Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proposal of Development of Internationalisation Strategy to Mexican Market of the Company Heinrich Huhn
Andrlová, Zuzana ; Skulec, Rastislav (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Posed master´s thesis “Proposal of development of internationalization strategy to Mexican market of the company Heinrich Huhn” focuses on identification of critical factors influencing the selection of particular international entry mode. Part of literature review is aimed to the issue of globalization and internationalization, its possible strategies and modes of entry. Analytical part encompasses Heinrich Huhn`s internal business environment analysis, industry overview analysis, external Mexican market analysis further summarized in SWOT analysis at the end. The last part delivers proposals and recommendations based on consolidation of posed analyses.
Strategy for the Expansion of Chosen Company
Fridrichová, Veronika ; Hornungová, Jana (oponent) ; Milichovský, František (vedoucí práce)
Aim of the diploma thesis is to choose a suitable strategy for expansion of the selected company. The chosen company based in Brno develops web content management software. The strategy is made based on analyses of external environment – potential market for entry, analyses of internal environment of the company and its financial analysis. The last part of the thesis consists of suggestions and proposed solutions.
Video Games Localisation
Novotný, Tomáš ; Walek, Agata (oponent) ; Šťastná, Dagmar (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with the history and issues of Video Games Localization. The work will consist of two parts. The first is Theory which will include the origins of the first games to present video games. Also, it will deal with localization and problems around it. There will be terms that surrounds localization of video games like transcreation, internationalization, user interface, game code a so on. It will show the importance of why companies should be aware of cultural differences and what consequences could follow. The second half will consist of practical part where given games will be compared to the style of localization.
Jazykové verze webu
Laga, Ondřej ; Stryka, Lukáš (oponent) ; Marušinec, Jaromír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou vícejazyčných webových aplikací. Dokument popisuje některá obecná řešení při návrhu takovýchto aplikací, především se však zaměřuje na Informační systém VUT a jeho rozšíření o správu překladů. Text obsahuje strukturní charakteristiku tohoto systému a nástroje používané při jeho vývoji, zejména však definuje požadavky vývojářů a překladatelů na systém, popisuje a hodnotí nové řešení jazykových verzí a v závěru se zamýšlí nad možnostmi případných rozšíření.
Rozšíření podpory UNICODE pro základní GNU nástroje
Oprala, Ondrej ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Tato práce řeší problém chybějící podpory pro správné zpracováni Unicode vstupu v programech projektu coreutils. Podpora byla implementována pro programy cut, expand, fmt, fold, paste a unexpand. Implementace byla provedena s využitím knihoven libunistring a gnulib. Programy byly řádně otestovány a výkonnostní testy potvrdily že výkon programů je porovnatelný nebo i lepší než u původní implementace.
Proposal of Development of Internationalisation Strategy of Company
Nguyen, Anh Khoa ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
The focus of the master thesis is to propose the most appropriate business strategy of Jolla’s entry to the Czech smart device market. Defining the theory of internationalization and related international business strategy establishes an important basis for analysis of Jolla’s entry process. In the end the focus will be shifted towards the proposal of the suitable business strategy for entering and operating on the market.
Návrh strategie rozvoje obchodních aktivit firmy v rámci evropského vnitřního trhu.
Heřmanová, Martina ; Pechánek, Adam (oponent) ; Koleňák, Jiří (vedoucí práce)
Stále více podniků se musí postavit výzvám mezinárodních trhů. Rozvoj hospodářství se v mnoha odvětvích už nedá zastavit. Pro trvalou existenci a úspěch podniku na trhu už není dostačující se pouze koncentrovat na národní trh. Jestliže společnost chce vstoupit na mezinárodní trh, je nutné zajistit zpracování vhodných analýz. Vstup na mezinárodní trh přináší jak nové podnikatelské příležitosti, tak i hrozby vyspělého trhu. Předložená diplomová práce pojednává o dílčích funkcích - plánování, kontrole, organizaci a řízení lidských zdrojů.
Financování podnikatelských aktivit
Pospíšil, Filip ; Ing. Martin Širůček, Ph.D: (oponent) ; Ptáček, Roman (vedoucí práce)
Tato diplomová práce na téma „Financování podnikatelských aktivit“ zpracovává vstup na zahraniční e-commerce trh za pomocí zvolené strategie a moderního marketingového plánu. V první části je pozornost věnována problematice e-commerce, podnikání na internetu, průnikům na nové trhy a nástrojům internetového marketingu z pohledu teorie. Druhá část se zabývá popisem společnosti TWIN PRODUCTION s.r.o., analýzou a srovnáním dvou vybraných trhů. Součástí je také navrhnutí strategie pro vstup na vybraný trh a nastíněná marketingová strategie. V neposlední řadě jsou všechny aktivity spojené s internacionalizací finančně vyčísleny a jsou navrhnu některá opatření.
Založení zahraniční pobočky podniku
Novák, Ladislav ; Sedlář, Roman (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je zpracování uceleného návrhu založení zahraniční pobočky podniku v Pobaltí s distribuční sítí napříč zeměmi tohoto regionu. Teoretická část je zaměřena na základní informace o legislativních požadavcích v daných zemích. Návrhová část je pak aplikována na konkrétní založení dceřiné společnosti a její uvedení do provozu.
Aspen Aerogels: Internationalization of Nanotechnology-based Insulation Materials
Vastušková, Valéria ; Koláček, Michal (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
The main objective of this diploma thesis is to analyse and evaluate the market potential in Southeastern Europe and evaluate the opportunity for Aspen Aerogels to expand in this region. Aspen Aerogels develops and manufactures advanced nanotechnology materials, known as aerogels which have unique insulation properties. This American company has had its sales offices in Western Europe and now sees the potential in the Balkan region. First part of the paper is going to be focused on the theoretical background which includes marketing concepts, models, and internationalization theories. In the second part the practical analyses are going to be examined and finally the overall evaluation of Balkan market potential and author’s recommendation is going to be assessed.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.